среда, 14. јул 2010.

Francuzi, burke i heroji

Povodom zabrane nošenja burki u Francuskoj i propisanih novčanih i zatvorskih kazni ..

Od septembra svaka žena (ne bas svaka samo nindže) koja se bude prošetala sasvim slobodno prolazeći npr. pored Notre Dame i neprimetivši velelepni vitraž , a padne joj na pamet da skriva lice i telo moraće da napravi poseban “pdže“ za minumum 150 evra koliko iznosi najmanja kazna. Oće da ih skinu Francuzi pa to ti je! Imajte u vidu da je burka ono crnilo gde preko očiju ide i mrežica a kojim povodom smo se u mom bliskom okruženju danas raspričali na temu šta bismo pomislili da nam gospodje ( a ko zna, ladno ispod može da bude i dingospo) krenu u susret. Dok sam ja sasvim sigurna da bih se zbunila otkud ova podmornica - jer ispala iz romana 20.000 milja pod morem??? Ili crni duhovi zaj.... pogleda ako ga uopšte uhvatite (mislim na pogled) moja draga prijateljica kaže da joj ovaj pokretni objekat više liči na plast sena ....doduše u crnoj boji , mada nisam sigurna da se burke proizvode u drugim bojama, seno mi nekako živahno a i odmah se setim onog crtanog filma gde se crna ptica pretvara u plast sena ( šta li je autor popio kad je u glavi skrojio ovakvu animaciju , pitaj boga .... nebitno je čijeg boga pitaš)












Heroj današnje priče, pored koliko sam čula 2000 užasnutih muslimanki koje to rade isključivo iz ubeđenja ( mada meni isti utisak ostavlja i ono naše jeleče....ali o ukusima ne treba ....), je ipak autor plasta sena a koja ladno može svaki dan u zavodu za intelektualnu svojinu da podnese zahtev za zaštitu prava na najluđe opise i kombinaciju reči i izraza koji vam garantujem ne bi pali na pamet ni u snu. Ona potpuno zasluženo zauzima značajno mesto u priči i polaže autorsko pravo na gomilu izraza koji me svakoga dana dovode do suza, počećemo od - iš iš iš!

Iako se prilično dobro smejem na gomilu narodnih umotvorina a koje su, gle čuda prikupljene od jednog slepca , ove naše - iako samo njoj savršeno stoje i klize kao da je navijena, zaslužuju posebnu pažnju i mesto u priči i budućim pričama. Istima se uglavnom sluzi dok vodi telefonske razgovore.

Ona je nepresušni izvor krajnje neobičnih doskočica , u opisima prelepo preterana, kitnjasto dekoriše ličnosti i događaje mameći isključivo osmehe i carsko raspoloženja.

otkrili smo neke musli-snack, šatro 95 kalorija ,a lepo preseku onu najgoru glad negde oko podne , pa svaki dan menjamo ukuse i tražimo favorite ...sve dok ona ne kaže – „favorit mi je fitness onaj sa suvim grožđem , ovaj mi mnogo udara na bananu takoreći ekstrat od banane!“

Ili

„Sve je to moja mala - bečka škola, brdski odsek, smer debela ladovina!“

„Jaoj mala što si dosadna, ko tesne gaće“

„Ej , od jutros žderemo ko četiri oposuma“

„Kakav dan , dete mi juče duvalo, besna ko puška“

„Šta mi se tu izražavaš u desetercu“

„Jel tebi glava samo za šešir služi“

„Ceo dan smo na vrućoj liniji“

„ Imam para ko žaba dlaka!“

„Jel on to tebe preslišava šta si zapamtila od njegovih velikih reči... on i njegove guslarske večeri , sav mi je on ...“

„Pogledaj kako sam rekla NE, kao 48 godine !“

„I tako ti mi zabezeknuto buljimo !“

„Nisu imali tu skrenutu pažnju inače bi oni provalili na šta sam mislila !“

„Ima uši ko dva lista kupusa!“

„Ma važi evo kunem se - Keva da mi žvaće kaktus!“

„ Ne kapiraš,što jel imaš kačamak u glavi!“

Нема коментара:

Постави коментар